ព្រះករុណាជាអម្ចាស់ជីវិតលើត្បូង ព្រះបាទសម្តេចព្រះបរមនាថ នរោត្តម សីហមុនី ព្រះមហាក្សត្រ នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា ។ រូបភាព៖ ហ្វេសប៊ុក |
លោកវិទូ | ថ្ងៃ ៦᧲១០ ឆ្នាំជូត ទោស័ក ព.ស. ២៥៦៤ | ០៤ កញ្ញា ២០២០
កាលពីថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ម្សិលមិញ នៅលើគណនីហ្វេសប៊ុក Royal du Cambodge (មិនផ្លូវការ) ព្រះមហាក្សត្រនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា បានបង្ហោះសារសម្ដែងព្រះទ័យព្រួយបារម្ភខ្លាំងចំពោះការស្រុតចុះនៃសីលធម៌ និងអភិសមាចារ ក្នុងជីវភាពសង្គម បើទោះជាសកលលោកមានការអភិវឌ្ឍចម្រើនខាងជំនាញវិទ្យាសាស្ត្រ និងសម្ភារៈ ដែលមិនធ្លាប់មានពីមុនមកក៏ដោយ ។
ព្រះករុណាជាអម្ចាស់ជីវិតលើត្បូង ព្រះបាទសម្តេចព្រះបរមនាថ នរោត្តម សីហមុនី ព្រះមហាក្សត្រ នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា ព្រះអង្គទ្រង់មានព្រះរាជឱង្ការដ៏ឧត្តមបំផុតថា «បច្ចុប្បន្ននេះសាកលលោកយើង កំពុងស្ថិតនៅក្នុងដំណាក់កាលនៃការរីកចម្រើននិងជឿនលឿន ដោយមានជំនាញខាងវិទ្យាសាស្ត្រ និងសម្ភារៈ ដែលមិនធ្លាប់មានពីមុនមក ។ ប៉ុន្តែទន្ទឹមនឹងការរីកចម្រើនខាងលើនេះ សីលធម៌ និងអភិសមាចារ (មារយាទដ៏ល្អក្រៃលែង ឬជ្រះថ្លា) ក្នុងជីវភាពសង្គម ក៏មានការស្រុតចុះគួរឲ្យព្រួយបារម្ភណាស់ដែរ» ។
ព្រះអង្គទ្រង់មានព្រះតម្រិះទៀតថា «ភាពអន់ថយនៃសីលធម៌ និងគុណធម៌សង្គម នាំឲ្យមានការប៉ះពាល់យ៉ាងធ្ងន់ធ្ងរដល់សេចក្តីថ្លៃថ្នូរ និងនិរន្តរភាពនៃវប្បធម៌ និងចីរភាពរបស់សង្គមនិយមទៅអនាគត» ។
ដ្បិតតែ គណនីហ្វេសប៊ុកខាងលើសរសេរជាភាសាបារាំង ដែលមានន័យថា ព្រះមហាក្សត្រនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា បានបញ្ជាក់ថាមិនមែនជាគណនីផ្លូវការរបស់ព្រះមហាក្សត្រ ប៉ុន្តែខ្លឹមសារស្របគ្នានឹងប្រជាជនជាច្រើននៅប្រទេសកម្ពុជា ដែលមានការយល់ឃើញ និងការព្រួយបារម្ភដូចគ្នា ។ នេះជាគ្រឿងពញ្ញាក់ស្មារតីដល់ប្រជានុរាស្ត្រថា យើងកំពុងចួបវិបត្តិសីលធម៌សង្គមធ្ងន់ធ្ងរណាស់ ហើយធ្ងន់ធ្ងរឡើងទៀតផង ។
ដ្បិតតែ គណនីហ្វេសប៊ុកខាងលើសរសេរជាភាសាបារាំង ដែលមានន័យថា ព្រះមហាក្សត្រនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា បានបញ្ជាក់ថាមិនមែនជាគណនីផ្លូវការរបស់ព្រះមហាក្សត្រ ប៉ុន្តែខ្លឹមសារស្របគ្នានឹងប្រជាជនជាច្រើននៅប្រទេសកម្ពុជា ដែលមានការយល់ឃើញ និងការព្រួយបារម្ភដូចគ្នា ។ នេះជាគ្រឿងពញ្ញាក់ស្មារតីដល់ប្រជានុរាស្ត្រថា យើងកំពុងចួបវិបត្តិសីលធម៌សង្គមធ្ងន់ធ្ងរណាស់ ហើយធ្ងន់ធ្ងរឡើងទៀតផង ។
ថ្មីៗនេះ រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានធ្វើសេចក្តីព្រាងច្បាប់ហាមប្រាមការស្លៀកពាក់មិនសមរម្យ តែត្រូវបានអ្នកលេងបណ្តាញសង្គមមួយចំនួនធ្វើញត្តិតាមអនឡាញរួមគ្នា ដើម្បីជំទាស់នឹងការហាមប្រាមស្លៀកខ្លីនេះផងដែរ ដែលបង្ហាញឲ្យឃើញពីទំនាស់រវាងប្រពៃណីនិងសិទ្ធិពលរដ្ឋជាសកល ។ នេះជារឿងត្រូវតស៊ូមតិជាសាធារណៈច្រើនទៀត ។
ទោះយ៉ាងណា សម្រាប់សង្គមខ្មែរ នេះគ្រាន់តែជាផ្នែកមួយជ្រុងនៃបញ្ហាអសីលធម៌សង្គមប៉ុណ្ណោះ ។ រឿងច្រើនទៀតដូចជា ការផឹកគ្រឿងស្រវឹងគ្មានច្បាប់ទម្លាប់ ការសេពគ្រឿងញៀនពាសពេញប្រទេស និងជាពិសេស ការរីកឡើងនូវការឈ្មោះប្រកែកគ្នា ដោយការប្រើប្រាស់ពាក្យអសុរោះតាមបណ្ដាញសង្គម ដែលស្ទើរតែក្លាយជារឿងធម្មតាទៅហើយ ឬជារឿងភាគដែលមនុស្សមួយចំនួនចូលចិត្តតាមដានស្ដាប់ ជាងស្ដាប់លោកទេសនាទៅទៀត ។ បើយ៉ាងនេះ បរាភវសូត្រនារដូវកាន់បិណ្ឌ-ភ្ជុំបិណ្ឌ ក៏ជួយមិនបានដែរ ។
ការវិវឌ្ឍន៍នៃសង្គមទៅជាបែបនេះ វាហាក់បានបង្ហាញកាន់តែច្បាស់ តាមទ្រឹស្តីព្រះពុទ្ធសាសនាថា ការរីកចម្រើនខាងសម្ភារនិយម និងបច្ចេកវិទ្យាទំនើប ពុំអាចនាំមកនូវសេចក្តីសុខពិតប្រាកដសម្រាប់មនុស្សជាតិបានទេ បើមនុស្សខ្វះការទូន្មានអប់រំផ្លូវចិត្ត ចម្រើនបញ្ញាស្មារតី ដើរតាមគន្លងព្រះពុទ្ធសាសនាទេនោះ ។
សំណួរដ៏សំខាន់មួយគឺថា តើយើងមានសង្ឃឹមទេថា ការរីកចម្រើនរបស់ពិភពលោកសព្វថ្ងៃ នឹងនាំឲ្យមនុស្សកាន់តែមានសេចក្តីសុខកើនឡើងដល់កម្រិតណា ឬមានសេចក្តីសុខច្រើនជាងមុនឬទេ? តើមនុស្សនឹងមានការប្រព្រឹត្តក្នុងជីវភាពសង្គមកាន់តែល្អប្រសើរជាងមុនទៅរួចឬទេ?
សំណួរដ៏សំខាន់មួយគឺថា តើយើងមានសង្ឃឹមទេថា ការរីកចម្រើនរបស់ពិភពលោកសព្វថ្ងៃ នឹងនាំឲ្យមនុស្សកាន់តែមានសេចក្តីសុខកើនឡើងដល់កម្រិតណា ឬមានសេចក្តីសុខច្រើនជាងមុនឬទេ? តើមនុស្សនឹងមានការប្រព្រឹត្តក្នុងជីវភាពសង្គមកាន់តែល្អប្រសើរជាងមុនទៅរួចឬទេ?
ក្នុងកាលៈទេសៈនេះ តួនាទីព្រះពុទ្ធសាសនាកាន់តែមានសារសំខាន់ឡើង ។ ប៉ុន្តែ តើព្រះពុទ្ធសាសនាខ្មែរបានត្រៀមខ្លួន គ្រប់គ្រាន់ហើយឬនៅ ដើម្បីចូលរួមកែខៃសីលធម៌សង្គមឲ្យបានប្រសើរឡើងវិញ? ឬក៏វិបត្តិសង្គមនោះបានទាញសាសនាឲ្យធ្លាក់ទឹកដែរបាត់ទៅហើយ យោងតាមរឿងរ៉ាវដែលកើតមានជាបន្តបន្ទាប់?
ទុកឲ្យព្រះគុណម្ចាស់ជាអ្នកឆ្លើយចុះ ។ ប៉ុន្តែ បើយោងតាមព្រះរាជឱង្ការខាងលើ មានពាក្យថា «អភិសមាចារ» និងនៅក្នុងរង្វង់ក្រចក (មារយាទដ៏ល្អក្រៃលែង ឬជ្រះថ្លា) មានពាក្យថា «ជ្រះថ្លា» ដែលសំដៅលើព្រះសង្ឃ ។ ដូច្នេះ វិបត្តិសង្គមនេះគឺមិនមែនមានតែក្នុងសង្គមគ្រហស្ថទេ សូម្បីសង្គមសង្ឃក៏មានវិបត្តិដូចគ្នាដែរ ។
វិបត្តិកើតឡើងក្នុងជំនាន់ណា មនុស្សក្នុងជំនាន់នោះជាអ្នកទទួលខុសត្រូវទាំងអស់គ្នា ហើយដោះស្រាយបានឬមិនបាន វាជាការឆ្លុះបញ្ចាំងអំពីសមត្ថភាពមនុស្សជំនាន់នោះ ។ គួរចាំទុកថា អំពើខុសកាលណាមនុស្សភាគច្រើនគេពេញនិយមធ្វើយូរៗទៅ អំពើខុសនោះនឹងក្លាយជាត្រូវវិញ ហើយអ្នកប្រឆាំងនឹងអំពើខុសនោះ នឹងក្លាយជាអ្នកខុសវិញ ៕
ទុកឲ្យព្រះគុណម្ចាស់ជាអ្នកឆ្លើយចុះ ។ ប៉ុន្តែ បើយោងតាមព្រះរាជឱង្ការខាងលើ មានពាក្យថា «អភិសមាចារ» និងនៅក្នុងរង្វង់ក្រចក (មារយាទដ៏ល្អក្រៃលែង ឬជ្រះថ្លា) មានពាក្យថា «ជ្រះថ្លា» ដែលសំដៅលើព្រះសង្ឃ ។ ដូច្នេះ វិបត្តិសង្គមនេះគឺមិនមែនមានតែក្នុងសង្គមគ្រហស្ថទេ សូម្បីសង្គមសង្ឃក៏មានវិបត្តិដូចគ្នាដែរ ។
វិបត្តិកើតឡើងក្នុងជំនាន់ណា មនុស្សក្នុងជំនាន់នោះជាអ្នកទទួលខុសត្រូវទាំងអស់គ្នា ហើយដោះស្រាយបានឬមិនបាន វាជាការឆ្លុះបញ្ចាំងអំពីសមត្ថភាពមនុស្សជំនាន់នោះ ។ គួរចាំទុកថា អំពើខុសកាលណាមនុស្សភាគច្រើនគេពេញនិយមធ្វើយូរៗទៅ អំពើខុសនោះនឹងក្លាយជាត្រូវវិញ ហើយអ្នកប្រឆាំងនឹងអំពើខុសនោះ នឹងក្លាយជាអ្នកខុសវិញ ៕
© រក្សាសិទ្ធិដោយលោកវិទូ
No comments:
Post a Comment